Badanie szybkości ładowania sklepów polskich marek modowych

5 kwietnia 2024

Badanie szybkości ładowania sklepów polskich marek modowych

Tym razem postanowiliśmy przyjrzeć się czasom ładowania sklepów internetowych polskich marek modowych. Z badania wynika, że tylko 4 z 12 badanych serwisów dokonało optymalizacji swojego serwisu, a co za tym idzie ładuję się poniżej 3 sekund.

Szybkość ładowania strony ma kluczowe znaczenie dla sukcesu sklepów internetowych. Dbałość o optymalizację czasu ładowania przekłada się na zadowolenie użytkowników, konwersje i wyniki finansowe. Według badań udostępnionych przez Google, aż 40% użytkowników opuszcza witrynę internetową (w tym również sklep internetowy), jeśli nie otrzyma treści w przeciągu 3 sekund. To oznacza, że jeśli strona ładuje się zbyt wolno, potencjalni klienci mogą zrezygnować z jej przeglądania.

Metodologia

W pierwszej kolejności nasz zespół wytypował topowe polskie marki modowe,które zostały poddane testom.. W celu zagwarantowania dokładności i wiarygodności wyników, wykorzystano  automatyczne skryptów symulujące ładowanie stron w przeglądarkach i zbierające metryki, a samo badanie zostało podziale na kilka etapów. Co godzinę, przez 7 kolejnych dni testowaliśmy szybkość ładowania serwisów wykorzystując do tego trzy niezależne Data Center z różnych regionów Europy. Zebrane w ten sposób dane pozwoliły nam określić średnie czasy ładowania poszczególnych sklepów.

Wykonując testy skupiliśmy się na dwóch „stanach” załadowania treści. Pierwszy – do załadowania minimalnej ilości danych niezbędnych do zagwarantowania użyteczności sklepu i drugi – do załadowania wszystkich elementów sklepu, w tym skryptów i odwołań.

Wyniki

Najszybszym serwisem okazał się umiar.pl, osiągając imponujący czas ładowania 0,7 sekundy, drugie miejsce z czasem 1,2 sekundy zajął chylak.com ,a trzecie miejsce na podium przypadło serwisowi vandanovak.com, który załadował się w 2,1 sekundy. Czwarte miejsce zajął serwis nago.com, osiągając czas ładownia poniżej 3 sekund - 2,2 sekundy. Najdłużej ładował się sklep naoko-store.pl, potrzebując na to aż 12,7 sekundy.

Podsumowanie

Analizując wyniki badania, warto pamiętać, że czas ładowania poniżej 3 sekund to tylko jeden z wielu czynników wpływających na sukces w e-commerce. Inne czynniki, takie jak interfejs użytkownika, oferta produktowa i obsługa klienta, również mają znaczący wpływ. Niemniej jednak, szybkość ładowania stron internetowych znacząco wpływa na doświadczenie użytkownika i może przyczynić się do zwiększenia konwersji i zaufania do marki.

Badanie szybkości ładowania sklepów polskich marek modowych

Case Studies
Referencje

Jesteśmy ogromnie zadowoleni ze współpracy z firmą Hostersi. Ich specjaliści doradzili nam rozwiązanie, które dało nam stabilną, skalowalną infrastrukturę, która umożliwia obsłużenie ciągle rosnącego ruchu związanego z COVID-19

Jakub Sperczyński
Prezes Zarządu EduNect
W skrócie o nas
Specjalizujemy się w dostarczaniu rozwiązań IT w obszarach projektowania infrastruktury serwerowej, wdrażania chmury obliczeniowej, opieki administracyjnej i bezpieczeństwa danych.