Amazon Lex – zaawansowane interfejsy konwersacyjne
Amazon Lex to usługa AWS służąca do budowania interfejsów konwersacyjnych dla aplikacji wykorzystujących głos i tekst. Dzięki Amazon Lex, silnik obsługujący Amazon Alexa, jest dostępny dla każdego programisty, co z kolei umożliwia tworzenie najbardziej wyszukanych chatbotów, naśladujących naturalny język.
Amazon Lex charakteryzuje się bardzo wysokim rozumieniem języka naturalnego (NLU) i automatycznego rozpoznawania mowy (ASR), dzięki czemu generowane konwersacje stają się niezwykle angażujące i realistyczne.
Dzięki Amazon Lex nie jest wymagana specjalistyczna wiedza na temat głębokiego uczenia. Do stworzenia chatbota, wystarczy określenie podstawowego przebiegu konwersacji w konsoli Amazon Lex.
Amazon Lex dostarcza wstępną, wbudowaną integrację z AWS Lambda, pozwala również na łatwą integrację z innymi usługami, dostępnymi na platformie AWS, m.in.: Amazon Cognito, AWS Mobile Hub, Amazon CloudWatch, czy Amazon DynamoDB. Integracja z AWS Lambda zapewnia botom dostęp do gotowych, bez serwerowych połączeń z danymi w aplikacjach SaaS, takich jak Salesforce, HubSpot czy Marketo.