Popularne serwisy zakupowe nie imponują szybkością

15 lutego 2024

badanie e - commerce 2023

Przeprowadziliśmy już dziewiąte badanie dotyczące szybkości ładowania najpopularniejszych platform e-commerce w Polsce. Wyniki wskazują, że nie wszystkie serwisy e-commerce spełniły oczekiwania pod względem szybkości ładowania. Zaledwie 5 spośród 17 badanych platform osiągnęło czas ładowania poniżej 3 sekund, co stanowi zdecydowaną mniejszość wśród analizowanych stron.

Bonprix.pl okazał się najszybszym serwisem, prezentując czas ładowania wynoszący 1,3 sekundy. Na drugim miejscu znalazły się serwisy neo24.pl i amazon.pl, z czasem ładowania wynoszącym 1,8 sekundy. Trzecie miejsce doz.pl z czasem 1,9 sekundy.

Niestety, niektóre serwisy doświadczyły spadku wydajności w porównaniu z wcześniejszymi edycjami badania. Jedynym serwisem, który utrzymał się poniżej 3 sekund, jest answear.com z czasem ładowania 2,9 sekundy. Wśród najwolniej ładowanych platform znalazły się euro.com.pl (czas 7,1 sekundy), allegro.pl (czas 7,8 sekundy) oraz komputronik.pl (czas 8,1 sekundy).

Porównanie wyników z poprzednimi edycjami badania wykazało, że większość serwisów poprawiła swoją wydajność w ciągu ostatniego roku. Empik.com i Amazon.pl istotnie skrócili swoje czasy ładowania o 5,2 sekundy i 4,1 sekundy. Z kolei gemini.pl i modivo.pl doświadczyły spadku wydajności, zwiększając swoje czasy ładowania odpowiednio o 4,8 sekundy i 3,2 sekundy.

POBIERZ RAPORT Z BADANIA

e-commerce 2023

 

Case Studies
Referencje

Hostersi zrealizowali usługi konsultingowe z zakresu doboru odpowiedniej bazy danych w Amazon Web Services oraz pomyślnie przeprowadzili migrację bazy danych MySQL do Amazon Aurora. 

Tomasz Ślązok
CTO Landingi
W skrócie o nas
Specjalizujemy się w dostarczaniu rozwiązań IT w obszarach projektowania infrastruktury serwerowej, wdrażania chmury obliczeniowej, opieki administracyjnej i bezpieczeństwa danych.