Badanie szybkości ładowania polskich sklepów internetowych podczas Black Weekend 2024

27 lutego 2025

Wyniki badania szybkości ładowania polskich sklepów internetowych podczas Black Weekend 2024

Black Weekend 2024, obejmujący okres od 29 listopada do 2 grudnia, to czas wzmożonej aktywności zakupowej w polskich sklepach internetowych. Zespół Hostersi przeprowadził w tym czasie kolejną edycję badania szybkości ładowania stron internetowych najpopularniejszych e-sklepów w Polsce. W czasie badania przeanalizowaliśmy kluczowe wskaźniki wydajności, a wyniki które otrzymaliśmy, prezentujemy poniżej

Kluczowe wskaźniki i zwycięzcy w swoich kategoriach

Badanie skupiło się na dwóch głównych wskaźnikach:

  • First Visual Change (FVC) – moment, w którym użytkownik widzi pierwsze zmiany wizualne na stronie.
  • Last Visual Change (LVC) – czas, w którym strona jest w pełni załadowana.

Najlepsze wyniki First Visual Change (FVC) 

 

Najkrótszy czas FVC osiągnęły sklepy:

Najdłuższe czasy First Visual Change (FVC)

Na końcu zestawienia znalazły się:

Wskaźnik Last Visual Change (LVC)

Pod względem pełnego załadowania strony (LVC), najlepsze wyniki osiągnęły:

Z kolei najdłuższe czasy Last Visual Change (LVC) odnotowano dla:

Wszystkie dane niezbędne do badania zebraliśmy w oparciu o testy automatyczne, których celem było zbadanie rzeczywistych czasów ładowania określonych witryn. Dla każdej lokalizacji testowano pojedynczy adres URL, mierząc czas do załadowania użytecznej wersji strony z niezbędnymi elementami i odwołaniami zewnętrznymi, oraz czas końcowy z załadowanymi wszystkimi elementami, skryptami i odwołaniami.

Porównanie wyników rok do roku

Analiza wykazała, że prócz drobnych wyjątków, sklepy poprawiły średnie czasów ładowania stron w porównaniu z rokiem 2023. Wiele sklepów internetowych skróciło swoje czasy FVC i LVC o około 10–20%, a rekordzista, modivo.pl, skrócił czas ładowania swojej witryny z 5,6 sekundy w 2023 roku do 1,1 w 2024.

Podsumowanie

Wyniki badania pokazują, że szybkość ładowania stron internetowych ma kluczowe znaczenie dla doświadczenia użytkowników podczas Black Weekend. Sklepy internetowe, które zainwestowały w optymalizację swoich witryn, osiągnęły lepsze wyniki zarówno pod względem FVC, jak i LVC, co mogło przełożyć się na wyższą sprzedaż i satysfakcję klientów.

Jeśli Twoja strona wymaga optymalizacji albo chcesz sprawdzić, czy może działać jeszcze sprawniej – skontaktuj się z nami!

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!

Wyniki badania szybkości ładowania polskich sklepów internetowych podczas Black Weekend 2024

 

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!

Case Studies
Referencje

Rekomendujemy Hostersi Sp. z o. o wszystkim, którzy cenią wysoką jakość usług, profesjonalizm oraz szybki czas reakcji.

Krystian Karczyński
Założyciel i szef serwisu eTrapez
W skrócie o nas
Specjalizujemy się w dostarczaniu rozwiązań IT w obszarach projektowania infrastruktury serwerowej, wdrażania chmury obliczeniowej, opieki administracyjnej i bezpieczeństwa danych.