Badanie szybkości ecommerce III edycja 9.11.2017 – 15.11.2017
Groupon.pl najszybszym serwisem e-commerce w polskiej sieci
Znamy wyniki trzeciego badania szybkości ładowania najpopularniejszych platform e-commerce w Polsce, cyklicznie przeprowadzanego przez firmę Hostersi, któremu patronuje Izba Gospodarki Elektronicznej. Sprawdźcie, gdzie najszybciej zrobicie zakupy, a gdzie najwolniej.
Najszybszym serwisem w badaniu pod kątem załadowania się wszystkich elementów na stronie (tzw. last visual change) okazał się groupon.pl z czasem 7,3 sekundy, choć niewiele gorzej wypadły serwisy euro.com.pl z czasem 7,7 sekundy i eobuwie.com.pl z czasem 9,3 sekund. Najwolniej w całym zestawieniu ładował się serwis mediamarkt.pl z czasem 33,5 sekund, choć niewiele lepiej wypadły serwisy mediaexpert.pl z czasem 26,6 sekund oraz zalando.pl z czasem 25,9 sekund.
Te wyniki obrazują szerszą tendencję w sieci. E-sklepy i serwisy internetowe w coraz większych ilościach korzystają z różnych zewnętrznych dodatków, trackerów, systemów analitycznych i marketing automation, żeby zwiększać konwersje zakupowe. Należy jednak pamiętać, że powinna za tym iść optymalizacja serwisu, bo zwykle odbywa się to kosztem zwiększonego czasu ładowania e-sklepu. Co za tym idzie, zamiast lepszych konwersji, mamy mniejszy ruch na stronie, bo internauci nie lubią czekać.
Podstawą wyboru grupy badawczej był ranking Gemius/PBI z czerwca 2017 r. ?Popularność serwisów e-commerce w polskiej sieci?, który był najbardziej aktualny w momencie rozpoczęcia badania. Badanie przeprowadzono w dniach 9-15.11.2017. Każdy pomiar wykonywany był co 1h. Każda ze wskazanych stron testowana była z 3 lokalizacji: Frankfurt Amazon Web Services, Warszawa Oktawave, Rybnik Hostersi Data Center. W każdej z lokalizacji uruchomiony został serwery VPS z Selenium i na nich prowadzone były fizycznie testy ładowania. Test wykonywany był w oparciu o zestaw skryptów, pozwalających na symulacje ładowania stron w przeglądarkach, zbieranie danych i pomiary czasu. W sumie dokonano ponad 6000 pomiarów ładowania badanych serwisów.
Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do przesłania opinii na temat niniejszego badania, a wszelkie sugestie uwzględnimy w jego kolejnej edycji. Opinie prosimy kierować na adres: badanie@hostersi.pl