Opieka administracyjna i zwiększenie wydajności platformy Webankieta.pl
Opieka administracyjna i zwiększenie wydajności platformy Webankieta.pl to główne wyzwania, które na nas czekały w ramach współpracy z nowym klientem, specjalizującym się w tworzeniu ankiet online i analizie danych. Dla Webankieta.pl świadczymy stałą opiekę administracyjną oraz wdrożyliśmy rozwiązania poprawiające wydajność aplikacji oraz zwiększające bezpieczeństwo danych.
Wprowadzenie
Webankieta to internetowy system do tworzenia kwestionariuszy – od prostych ankiet do zaawansowanych formularzy. Webankieta obsługuje prestiżowych klientów, takich jak ING Bank Śląski, Eurobank, Deutsche Bank, BZWBK, Itaka, Medicover, PKP, PZU, Danone, Jysk, Polska Press Grupa.
Wyzwanie
Świadcząc usługę opieki administracyjnej na rzecz naszego klienta w trybie 24/7, analiza sytuacji wykazała szereg problemów wydajnościowych aplikacji oraz kłopoty z networkiem (gubienie pakietów). Dodatkowo, zdiagnozowaliśmy problemy z siecią w Data Center, w którym znajdowały się serwery naszego klienta oraz problemy z dyskami, które wpływały na ogólną wydajność działania aplikacji.
Wdrożenie
W pierwszej kolejności skonfigurowaliśmy nowe serwery, a następnie dokonaliśmy ich migracji do innej serwerowni, aby wyeliminować zdiagnozowane wcześniej problemy. Mając na uwadze kwestie wydajności aplikacji Webankieta, przebudowaliśmy całą architekturę serwerową. Wdrożyliśmy pełne HA (high availability – wysoka dostępność), redundancję, która działa idealnie. W praktyce oznacza to, że w przypadku awarii nawet znacznej części infrastruktury klienta, użytkownicy systemu Webankieta w ogóle nie odczują problemu. HA zapewnia nieprzerwaną pracę serwerów i zadziała automatycznie w czasie poniżej 1 sekundy od wystąpienia problemów lub sprawi, że awarii odbiorcy serwisu nie odczują wogóle.
Aby zwiększyć wydajność i szybkość działania aplikacji, wdrożyliśmy również pełną obsługę HTTP2 wraz z CDN i AntyDDoS-em dla poprawy bezpieczeństwa. Zaktualizowaliśmy także infrastrukturę klienta przeciwko głośnej podatności meltdown, wykorzystującą luki w bezpieczeństwie procesorów.
Zaimplementowaliśmy również produkcyjnie LizardFS – rozproszony system plików firmy Sky Technology, służący do zarządzania i rozpraszania danych pomiędzy wieloma fizycznymi lokalizacjami. Do naszych zadań należała także implementacja zestawu narzędzi do zarządzania logami ELK Stack (Elasticsearch – silnik wyszukiwania pełnotekstowego, Logstash – narzędzie przetwarzające, filtrujące logi, Kibana – interfejs przeglądania i wizualizacji logów real time).
Przykładowy wykres z ELK Stack wdrożonego w ramach usługi opieka administracyjna i zwiększenie wydajności platformy Webankieta.pl.
Na nowej infrastrukturze klienta uruchomiliśmy również zestaw Nginx, Redis, RabbitMQ, HAProxy wszystko klastrowane w HA zapewniającym wysoką dostępność. Całość działa w oparciu o wirtualizator VMware vSphere. Cały czas konfigurujemy, utrzymujemy i zapewniamy bezpieczne połączenia VPN z klientami Webankiety.
Korzyści biznesowe
Dzięki naszemu wsparciu, nie tylko poprawiła się wydajność platformy Webankieta, ale również zwiększyło się jej bezpieczeństwo i niezawodność działania. Dla naszego klienta oznacza to jedno – więcej zadowolonych klientów oraz możliwość realizowania większej liczby projektów bez obaw o kwestie wydajnościowe platformy.
Pytania? Skontaktuj się z nami
Zobacz również:
Testy wydajnościowe i opieka administracyjna dla AleRabat.com
Nowa infrastruktura AWS dla Geek Soft
Projekt i wdrożenie infrastruktury chmurowej AWS dla Cleeng
Chmura AWS na czas sprzedaży biletów na koncert Justina Biebera