Awaryjne przywracanie i migracja zasobów BaseLinker, na skutek pożaru serwerowni
BaseLinker to polska firma, dostarczająca na rynek europejski usługi integrujące wiele różnych narzędzi dedykowanych dla rynku e-commerce z platformami sprzedaży internetowej, takimi jak eBay, Allegro czy Amazon. Pożar w jednej z serwerowni, gdzie przechowywane były zasoby Klienta, spowodował czasowy brak dostępu do usług oferowanych przez BaseLinkera. Efekt? Ogromne problemy z działaniem tysięcy sklepów internetowych w Polsce i za granicą. Równolegle, awarii uległy też miliony stron internetowych, które korzystały z feralnej serwerowni.
Awaria, której nikt się nie spodziewał
Wczesnym rankiem, 10 marca 2021 roku, CEO Baselinkera otrzymał informacje o problemach z serwerami swojego vendora. O 3.00 rano serwery przestały działać. W tym momencie rozpoczął się nasz wspólny wyścig z czasem. Błyskawicznie uruchomiliśmy awaryjny support, rozpoczęliśmy migrację zasobów do AWS i onboarding zespołu Klienta, przygotowujący go do pracy w nowym środowisku.
Awaria dwóch bloków serwerowych w jednym czasie była zdarzeniem kompletnie niespodziewanym, na które niezwykle trudno było się przygotować. Dzięki błyskawicznie podjętej decyzji o migracji infrastruktury do AWS oraz backupie danych Klienta, wykonanym w trzeciej, niezależnej lokalizacji w zupełnie innym kraju, udało nam się przywrócić system do działania w ciągu zaledwie jednej doby!
Kiedy już udało się przywrócić BaseLinkera do działania, rozpoczęliśmy prace związane z optymalizacją wydajności aplikacji w nowym środowisku.
Szybkość działania, kluczem do sukcesu
BaseLinker wspiera tysiące swoich Klientów w zarządzaniu zamówieniami, zasobami magazynowymi, logistyką i wysyłkami. Łatwo więc zrozumieć, jak krytyczny był brak dostępu do serwisu dla jego Klientów, dla których każda godzina przestoju, oznaczała ogromne straty finansowe. Najlepszym możliwym rozwiązaniem w tej sytuacji było powołanie działającego całodobowo zespołu DevOps Hostersi, który dzień i noc (dosłownie!) pracował nad przywróceniem funkcjonalności BaseLinkera.
Współpraca z Klientem w „trybie awaryjnym” trwała łączenie około 4 tygodni. W tym czasie pracowaliśmy przede wszystkim na Amazon RDS i Amazon EC2, w celu całkowitego zniwelowania skutków pożaru i zapewnienia komfortu pracy dla zespołu BaseLinker w nowym środowisku.
Kiedy już sytuacja została opanowana, a zasoby BaseLinkera zostały skutecznie zmigrowane i skonfigurowane w nowym, stabilnym i responsywnym środowisku, Klient błyskawicznie podjął decyzję o związaniu się z Hostersami i chmurą AWS na stałe.
Jak feniks z popiołów
Pełną funkcjonalność serwisu udało się przywrócić w ciągu pierwszej doby pracy w „trybie awaryjnym”. Po czterech tygodniach naszej pracy, gotowe było w pełni stabilne, bezpieczne, skalowalne i funkcjonalne środowisko chmurowe. Dzięki niezwykle sprawnemu działaniu i zaangażowaniu zespołu Hostersów, BaseLinker, oprócz błyskawicznego powrotu do pełnej funkcjonalności, pokazał swoim obecnym i potencjalnym Klientom, że nawet z tak trudnych sytuacji, firma potrafi wyjść obronną ręką. Wnioski, które wspólnie wyciągnęliśmy sprawiły, że żadna awaria nie zdoła już przerwać działania aplikacji. Dzięki sprawnemu zarządzaniu kryzysem i błyskawicznej odbudowie aplikacji, BaseLinker zdołał przekuć tę niecodzienną sytuację w sukces wizerunkowy pewnego i odpowiedzialnego partnera biznesowego.
Dzięki wprowadzonym rozwiązaniom BaseLinker zyskał skalowalne, bezpieczne i stabilne środowisko, dzięki któremu oszczędza pieniądze i czas pracowników, który może zostać spożytkowany na rozwój aplikacji. Z perspektywy czasu możemy też stwierdzić, że wybuch pożaru i czasowe ograniczenie dostępu do danych, mocno przyspieszyła rozwój technologiczny Klienta. Również CMO Baselinkera, Małgorzata Tymczyszyn-Koziołek, przyznaje, że migracja do chmury AWS i wykorzystanie metodyki DevOps, to dla Baselinkera „tygodnie zaoszczędzonej pracy i nieporównywalnie łatwiejsze zarządzanie całą infrastrukturą”.
PYTANIA? SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI
Zobacz również:
Migracja do Amazon Web Services aplikacji i serwisów DANONE
Wdrożenie i opieka nad infrastrukturą chmurową w AWS dla Displate
Migracja bazy danych MySQL do Amazon Aurora platformy Landingi.com