Badanie serwisów e-commerce podczas black weekend
W tym roku z powodu pandemii koronawirusa galerie handlowe działały w ograniczonym zakresie do piątku, 27 listopada , czyli do Black Friday. Co spowodowało przeniesienie tego święta e-commerce do online. Co wiązało się z przygotowaniem serwisów na obsłużenie zdecydowanie dużo większego ruchu. Tak jak rok temu postanowiliśmy zbadać, jak radzą sobie sklepy oferujące różny asortyment.
Badanie przeprowadzono w dniach 27-29.11.2020. Każdy pomiar wykonywany był co godzinę. Po wejściu na stronę zbierane były statystyki z przeglądarki oraz automatycznie analizowane pod względem zmian w kolejnych klatkach (first, last visual change). Każda ze wskazanych stron testowana była z 3 lokalizacji: Frankfurt Amazon Web Services (EC2 m5.xlarge), Warszawa Oktawave, Rybnik Hostersi Data Center.
Wśród drogerii zwycięzcą jest amfora.pl z czasem 1,2 sekundy, sprzęt elektroniczny euro.com z czasem 1,4 sekundy, obuwnicza eobuwie.com.pl z czasem 2,3 sekundy, jeżeli chodzi o branżę modową to najlepszy czas należy do lancerto.com z czasem 3,3 sekundy. Poniżej 3 sekund ładuję się jeszcze serwisy douglas.pl z czasem 2,3 sekundy, neo24.pl z czasem 2,8 sekundy i sephora.pl z czasem 3 sekundy i jest to też najdłuższy czas ładowania dla drogerii. Ostatnie miejsce zajmuje x-kom.pl z czasem 10,9 sekundy. Jeżeli chodzi o jeżeli o branżę modową najdłuższy czas należy do answer.com z czasem 8,2 sekundy.